Acord mutu



Quan un matrimoni se dissol d'acord mutu no importa qui enganyà qui, qui té un problema amb les drogues o qui es provava la roba interior de l'altre d'amagat, perquè les parts es tapen el nas, no es fan cap retret i es limiten a signar unes clàusules més o menys estàndards per posar fi al matrimoni d'una forma ràpida, neta i indolora.

Per a qualsevol advocat és un gust fer esta classe de procediments, i tot i que són més avorrits que els contenciosos, amb la pràctica he aprés a entendre què ha passat realment per fer-los més entretinguts.

Així, dimecres van vindre al despatx una parella a signar un conveni de divorci i en este cas en concret la primera pista me la donà ella, que havia vingut la setmana anterior en companyia de sa mare per fer-me l'explicació següent per justificar el divorci: “Jo el vull, clar que el vull... però ja no estic enamorada”.

Em van entrar ganes de preguntar-li què és pensava que era un matrimoni, però em vaig pegar un puntet a la boca per no llançar a perdre el cas: “Clar... això passa molt sovint”.

L'examen de la documentació que em portà em va donar noves dades: s'havien casat en gener (!), ell amb 22 anys (!!) i ella amb 21 (!!!), i el primer fill nasqué en juny (!!!!) del mateix any. Tenia davant, doncs, un matrimoni postadolescent celebrat a tota presa en passar Nadal per provar a dissimular l'embaràs de la novia i evitar que el poble en parlara massa. No era, a priori, una aposta de futur.

Dimecres, finalment, vaig conéixer elli ho vaig vore molt més clar: es deixà caure al despatx amb cara de resignació i amb un pantaló curt i una camiseta verda. Ella, en canvi, ho féu maquillada, perfumada, escotada i molt bronzejada. I molt animada, la veritat. Ell signà el conveni seriós i pensarós, però ella no es molestà a dissimular l'alegria que li provocava el moment.

Conclusió: ella ha conegut un altre i ell encara no ho sap.

I, per si fóra poc, esta és la prova del nou: ell encara portava l'anell; ella, en canvi, ja se l'havia tret i el nou bronzejat havia esborrat qualsevol rastre anterior.