“3a Jornada RedNet: Xarxes Socials”
(13 juny 2009, De 10h a 14:30h- Seu central: Carrer Nicaragua 75-77)
Presentació: José Zaragoza, Secretari d’organització
Darrera un fons vermell; el vermell de la passió, el Secretari d’Organització José Zaragoza fa la presentació de la tercera Jornada RedNet, fent menció dels següents temes:
- Han aparegut nous llocs de discussió.
- Canvis de comportament en la discussió política. Batalles més dures. La nostra és una batalla de pensament, de visió del món.
- Centre de gravetat política: IDEES.
- A la xarxa entre el pensament i l’acció hi ha molt poc espai.
- Opció: nova militància política.
- El PSC és el partit que té més gent implicada, amb ganes d’explicar-se i capdavanter en la batalla d’idees.
- Nova manera de localitzar-se: Xarxes Socials. La xarxa elimina el concepte de distància i permet la participació activa.
- Xarxes Socials: permeten igualar als militants.
- La gent que treballa a la Red són la punta de llança del PSC perquè són la discussió viva i immediata.
- Nosaltres som una realitat estesa per tota Catalunya.
- La nostra aposta és una aposta de futur i d’esquerra.
Intervenció Jaume Collboni, Secretari de Programes i Acció Sectorial
- Món globalitzat on les coses ens afecten d’una manera o altra.
- Des del progrés i des de l’opcions reformistes, ha estat quan ha hagut un desplegament d’Internet.
- Pel debat de les idees, la xarxa és fonamental, llibertat per parlar en la xarxa. Aposta important del Partit.
- Nova forma de participació dins del Partit: més participació interna en el Partit.
- S’han impulsat 10 àmbits sectorials: facilitar àmbits de participació a la gent.
- Més participació, més informació compartida.
- Com gestionar el coneixement des de la xarxa? Construcció discurs polític.
Primera Taula: “Xarxes Socials: estratègies i bones pràctiques”
Xavier Peytibi (Consultor, http://www.exaps.blogspot.com/)
Maria Freiría (Dones en Xarxa, http://www.donesenxarxa.cat/ )
Enric Llorens (Bloguer, http://enricllorens.blogspot.com/)
Carlos Guadián (Consultor, http://www.k-government.com/)
Temes tractats:
Evolució de la comunicació:
- Relació cara a cara.
- Aparició ràdio- TV.
- Internet.
- Blogs (2004).
1.- Integració Web-Social 2009.
2.- Mobilitat.
3.- Continguts socials.
- El 60,1% dels catalans són usuaris d’internet.
- El 88% de joves es connecten diàriament a internet.
- Obama’08 va crear una xarxa social pròpia: MyBarackobama. Tuenti. Twitter.
- Xarxes socials segmentades per públics: afroamericans, asiàtics...
1- Campanya Tic totalment integrada. Segmentació local i per públics.
2- Les accions online esdevenen offline: buscant contactes personals, comoditat...
3- Marca i disseny coherent. Mateixos colors i símbols.
4- Repetició de missatge.
5- Personalització del missatge. Horitzontalitat.
6- Rapidesa. Arriba la notícia abans per xarxes socials que per la premsa.
7- Comunitat. No importa la gent que et segueix, sinó com es comporta.
8- Cerca de prescriptors i de visibilitat.
9- Socis de campanya versus simpatitzants.
10- Obertura a la Xarxa: Crowdsourcing extrem.
I després de les Eleccions?
- Ús de les xarxes socials per a mantenir: comunicació, comunitat online i offline.
- Exemple Obama: discurs al món musulmà. Discurs en viu. Web d ela casa blanca 13 idiomes.
El futur?
- Rankings.
- Aplicacions publicitàries.
- Segmentació local i per públics.
- Marca: logos, icones.
- Accions puntuals.
- Esdeveniments offline.
- Participació: crear activitats.
Accions: creatives, humor, enginyoses, interessants, participatives...
“Tot el que es pot inventar ja ha estat inventat” Director de l’oficina de patents d’EEUU.
- Amplificar la veu per fer arribar el missatge.
- Les xarxes conformen un nou escenari, s’estan trencant barreres geogràfiques.
- Hem de tenir cura d’enviar el missatge adequat, sinó ho fem ens podem equivocar; triar els canals adequats. Triar la manera més correcta de dir-lo. Aprofitar el moment.
- A més, hem d’estar disposats a “ESCOLTAR”.
- Twitter: eina de conversació activa. S’ha de conversar, interactuar.
- Web 2.0, ciutadà 2.0.
Pàgina de Patxi López. Claus del triomf de Patxi López en Internet:
- Apassionat de la Red.
- El relat, senzill, proper que ha servit per apropar-se a la ciutadania.
- Símbols.
- Temporalització del seu treball a la xarxa. Coneixement i velocitat a l’hora d’utilitzar aquestes eines.
- El treball en les xarxes socials. Amb més d’un any en la Red, el seu perfil en la xarxa ha tingut temps d’anar madurant.
- Narrowcasting: és el primer polític espanyol que ha aprofitat la capacitat de les xarxes.
- Innovació permanent.
- Escolta activa. Ràpid a l’hora de contestar a les propostes dels seus adversaris.
- Humor: aprofitament frase Josu Erkoreka “cerdos voladores”
Les dones tenim molt a dir en internet:
1.- Què aporta la xarxa a les dones? Internet, espai de participació social, personal i política. PARTICIPACIÓ!
2.- Les dones són creadores de continguts i de projectes Tic’s. CREACIÓ!
3.- La xarxa permet posar en valor les iniciatives de les dones i promocionar-les a través de la xarxa. VISIBILITAT!
4.- Les eines de la WEB 2.0. EINES!
5.- La força de la xarxa: http://enricllorens.blogspot.com/2009/03/ciberactivisme-insomni-i-anorexia.html#comments
6.- El líder i la comunicació. La unió fa la força. Les formigues treballen en xarxa.
12h-12.45h: Cafè, llet i apetitosos croissants
Segona Taula: “Experiències del PSC”
Jessica Fillol: el PSC a les xarxes socials ( http://www.jessicafillol.com/)
Paco Aranda: Causa Comuna ( http://www.causacomuna.cat/)
Roberto Abril: Campanya Europea 2009 ( http://www.robertoabril.es/)
Cristian Alcázar: Respostessocialistes de L’H ( http://www.respostessocialistes.cat/)
Eines del PSC per promoure l’acció política a la xarxa:
Multimèdies:
Vídeos. Imatges. Àudios. Arxius documentals.
PSCTV.cat
http://www.psctv.cat/
www.youtube.com/psctv
http://www.twitter/.
Campanya IMPLICA’T: http://wws.socialistes.cat/implicat
Blogsfera socialista: http://blogsfera.socialistes.cat/
Facebook: perfil i grup
Aplicatius: Fets President Montilla.
Facebook: Publicitar la Blogsfera socialista.
Facebook: Publicitar un esdeveniment amb debat previ.
Facebook: Exemple de vídeo del nostre canal de youtube.com/PSC
Explicació Sr. Paco Aranda: Conferència Oberta Catalunya Causa Comuna.
Objectius: Avançar en el projecte i l’acció del Catalanisme d’Esquerres.
Principis: proximitat en la relació, en el discurs i en les formes.
La fàbrica: producció d’idees i de comunicació.
La xarxa: expansió interactiva internet.
El moviment: mobilització territori-gent. Debat ciutadans.
Interrelació: fabrica, xarxa i moviment.
Catalunya Causa Comuna: gent de diferents actituds i opinions polítiques que coincideixen en la necessitat de revitalitzar i obrir més el debat públic al nostre país; és necessari que homes i dones de posicions democràtiques distintes tinguin l’oportunitat de parlar i de debatre sobre qüestions que afecten a tots i que preocupen a la majoria. Aquesta conversació col.lectiva no deu implicar només als partits, sinó a tots els homes i dones que se sentin responsables del present i del futur de Catalunya.
Clausura a càrrec de Jordina Freixanet, referent d’Acció Política a la Xarxa a l’Executiva Nacional:
- qui parla de la necessitat de l’ús de les noves xarxes socials com una eina d’acció política imprescindible per als partits polítics.
M'acomiado fins la propera jornada i per endavant us dic que no aniré a agafar el metro.