Si, si, organitzar uns altres jocs, és segons l’Hereu, el que necessita la Barcelona del futur. Sembla que les nevades de la setmana passada han estat interpretades com un senyal del cel a les pregaries consistorials d’una sortida a l’atzucat del model actual de botiga. I dit i fet, fan pública la candidatura en roda de premsa. Aprofitaran que el castell de Montjuïc és “museu de la pau”, i els antics canons que abans apuntaven cap a l’interior de la ciutat, ara dispararan “inofensiva” neu artificial. El telefèric el tunejaran en telecadira i les escales mecàniques en remuntadors que pugin fins la recta de l’estadi. Com a mascota clonaran un antic goril·la albí, batejant-lo amb el nom de Floquet d’Hereu i si d’aquí al any 22 el canvi climàtic apreta, sempre poden esquiar damunt boletes de porexpan.
Cal reconèixer que com a innocentada del 28-12 arriba més endarrerida que si vingués en A.V.E
Faltarà veure la despesa econòmica que als ciutadans ens costarà aquest projecte. Però els beneficis polítics de marejar la perdiu amb xorrades, són massa evidents com per a no aturar-se a analitzar-los. Davant el risc de que algú comenci a pensar en exigir responsabilitats als qui ens han empés a una crisi que els ha enriquit, agiten un esqué que distregui l’atenció.
Ni el propio Charles Dickens podría imaginar un cuento de miedo más terrorífico, ni el maestro Edgar Allan Poe ser tan macabra como el "señor" alcalde con la última idea para la ciudad: organizar los juegos olímpicos de invierno del 2022! .....
Si, si, organizar otros juegos, es según Hereu, el que necesita la Barcelona del futuro. Parece que las nevadas de la semana pasada han sido interpretadas como una señal del cielo a las plegarias consistoriales de una salida al callejón sin salida "cat" del modelo actual de tienda. Y dicho y hecho, hacen pública la candidatura en rueda de prensa. Aprovecharán que el castillo de Montjuïc es "museo de la paz", y los antiguos cañones que antes apuntaban hacia el interior de la ciudad, ahora dispararán "inofensiva" nieve artificial. El teleférico será tuneado en telesilla y las escaleras mecánicas en remontes que suban hasta la recta del estadio. Como mascota clonar el antiguo gorila albino, bautizando con el nombre de Copito de Hereu (heredero) y si de aquí al año 22 el cambio climático aprieta, siempre pueden esquiar encima de bolitas de porexpan.
Hay que reconocer que como inocentada del 28-12 llega más atrasada que si viniera en AVE
Faltará ver el gasto económico que los ciudadanos nos costará este proyecto. Pero los beneficios políticos de marear la perdiz con chorradas, son demasiado evidentes como para no detenerse a analizarlos. Ante el riesgo de que alguien empiece a pensar en exigir responsabilidades a quienes nos han empujado a una crisis que les ha enriquecido, agitan un anzuelo que distraiga la atención.